Asiakaspalautus
(20-09-2022 klo 09.00)
- Asiakaspalautusaika 30 vuorokautta (lasketaan päivästä, kun olet vastaanottanut tuotteet).
Tilatun tuotteen vaihtaminen toiseen kokoon tai väriin on ilmaista kerran/tilaus.
Asiakaspalautuksen käsittelymaksu on 4.95€ mikäli palautat tuotteita.
Esimerkki 1: tilaat 3 tuotetta ja palautat kaikki.
Asiakaspalautuksen käsittelymaksu 4.95€ veloitetaan.
Esimerkki 2: tilaat 3 tuotetta ja haluat vaihtaa kaikki tuotteet toiseen kokoon tai väriin.
Palautus ja vaihto on ilmainen.
Esimerkki 3: tilaat 3 tuotetta. Palautat kokonaan 2 tuotetta. Lisäksi haluat vaihtaa kolmannen tuotteen kokoa. Vaihdossa toivomasi tuote toimitetaan ilmaiseksi. Asiakaspalautuksen käsittelymaksu 4.95€ veloitetaan palautetuista tuotteista.
Mikäli asiakaspalautus viivästyy 30 vuorokauden palautusajasta, on asiakaspalautuksen käsittelymaksu vähintään 9.95€. Mikäli asiakaspalautus viivästyy merkittävästi, emme hyväksy asiakaspalautusta.
Asiakaspalautus tulee tehdä yhtenä asiakaspalautuslähetyksenä.
Mikäli asiakkaalla on useampia tilauksia, suosittelemme palautusta samassa lähetyksessä.
Ilmoitus asiakaspalautuksesta tehdään tilauksen mukana toimitettavalla asiakaspalautuslomakkeella, joka liitetään mukaan asiakaspalautukseen. Sinun ei tarvitse erikseen ilmoittaa meille palautuksesta.
Miksi palautusmaksu veloitetaan?
Veloitamme asiakaspalautuksen käsittelymaksun 4.95€ asiakkaan palauttaessa tuotteita.
Asiakaspalautuksen käsittelymaksu kattaa vain osan tilauksen toimituksesta, palautuksesta, palautuksen käsittelystä ja tuotteiden uudelleenmuovituksesta ja myyntiin saattamisesta aiheutuvista kuluista.
Asiakaspalautuksen käsittelymaksun veloittaminen on välttämätöntä, jotta toimintaa voidaan ylläpitää alalla, jossa palautuksien/vaihtojen määrä on merkittävä.
Huomioitavaa asiakaspalautuksessa
Huomioithan, että palauttamalla tuotteita saatat menettää tilaushetkellä saamasi edut, kuten esimerkiksi ostorajaan sidottu ilmainen toimitus, alennukset tai tilaajalahjat. Mikäli et ole asiakaspalautuksen jälkeen oikeutettu etuihin, vähennetään ne automaattisesti palautettavasta summasta asiakaspalautusta käsiteltäessä.
Esimerkki 1: Tilaat tuotteita yli 50 eurolla jolloin olet oikeutettu ilmaisen toimituksen etuun.
Päädyt kuitenkin palauttamaan osan tuotteista siten, että tilauksesi arvo muuttuu alle 50 euron.
Menetät ilmaisen toimituksen edun, koska et ole enää palautuksen jälkeen oikeutettu ilmaiseen toimitukseen tilauksesi arvon laskettua alle 50 euron. Toimitusmaksu veloitetaan jälkikäteen.
Rahapalautus tapahtuu samalle maksutavalle, jota olet käyttänyt tehdessäsi tilauksen yleensä viikon kuluessa.
Tuotteiden palautukset/vaihdot käsittelemme yleensä samana päivänä, kuin olemme vastaanottaneet asiakaspalautuksen. Saat vastaanotetusta palautuksesta aina ilmoituksen sähköpostiisi. - Palauta tuote aina siististi, alkuperäisessä pakkauksessaan.
Mikäli palautettava tuote ei ole jälleenmyyntikelpoinen (vaurioitunut, käyttöönotettu, lemmikkieläimen karvoja, deodoranttia, hajusteen tuoksu yms.) emme ole velvollisia hyvittämään palautetusta tuotteesta täyttä hintaa. Mikäli palautettavat tuotteet eivät ole jälleenmyyntikuntoisia asiakkaasta johtuvasta syystä, pidätämme aina vähintään 25% myyntihinnasta vahingonkorvauksena.
HUOM! Uima-asuilla ja alusvaatteilla on täysi 30 päivän vaihto-ja palautusoikeus. Edellämainittuja tuotteita tulee sovittaa omien alusvaatteiden päälle, ei paljaalle iholle.
Korut, alushousut, sukkahousut, hiuslisäkkeet ja kosmetiikka ovat hygieniatuotteita. Edellä mainittujen tuotteiden palautuksia ei hyväksytä, mikäli myyntipakkaus on avattu, sinetti poistettu tai tuotteita on testattu. - Jos asiakkaan lähettämä asiakaspalautus katoaa palautuksen aikana, korvaamme kadonneiden tuotteiden hinnan vain, jos asiakkaalla on palautuksen yhteydessä saatu kuitti. Muista siis aina pyytää kuitti palautuksestasi ja säilyttää sitä tallessa niin pitkään, kun olet saanut sähköpostiisi ilmoituksen vastaanotetusta asiakaspalautuksesta.
- Veloitamme kaikista asiakkaasta johtuvasta syystä noutamatta jätetyistä ja verkkokaupalle takaisin palautuvista lähetyksistä aiheutuneet kulut täysimääräisinä. Noutamatta jätetyn lähetyksen maksu koostuu tilauksen pakkaus-, lähetys- ja palautuskustannuksista. Noutamattomasta lähetyksestä veloitettava summa on vähintään 20 euroa, joka veloitetaan jälkikäteen. Mikäli noutamattomassa lähetyksessä on maksullisia lisäpalveluita (esim. postiennakko, kotipaketti), veloitamme 30 euroa.
Kuinka palautus tehdään?
1. Tarkista ensin tilauksesi toimitustapa.
Tilauksesi toimituksessa käytetty kuljetusyhtiö löytyy tilauserittelystäsi tai tilauksesi päällä olevasta osoitekortista.
Lähetä asiakaspalautus takaisin käyttämällä samaa kuljetustapaa.
- Matkahuolto, Posti tai DB Schenker.
2. Pakkaa asiakaspalautus huolellisesti, jotta tuotteet eivät likaannu tai vaurioidu kuljetuksen aikana.
Matkahuollon asiakaspalautus
Olemme toimittaneet tilauksen mukana asiakaspalautuksen osoitekortin.
Kiinnitä osoitekortti palautuslähetyksen päälle. Jos käytät alkuperäistä lähetyspussia, laita palautusosoitekortti aikaisemman osoitekortin päälle.
Palautus tehdään automaattiin tai palvelutiskille lukemalla palautusosoitekortin viivakoodi.
Postin asiakaspalautus
Olemme toimittaneet tilauksen mukana asiakaspalautuksen osoitekortin.
Kiinnitä osoitekortti palautuslähetyksen päälle. Jos käytät alkuperäistä lähetyspussia, laita palautusosoitekortti aikaisemman osoitekortin päälle.
Palautus tehdään automaattiin tai palvelutiskille lukemalla palautusosoitekortin viivakoodi.
DB Schenker asiakaspalautus
Tarvitset alkuperäisen lähetyksen 988-alkuisen lähetystunnuksen.
Lähetystunnus löytyy alkuperäisestä osoitekortista tai saamastasi saapumisilmoituksesta.
Mikäli teet palautuksen alkuperäisessä pakkauksessa - anna osoitekortin olla paikoillaan.
Palautus tehdään lukemalla viivakoodi alkuperäisestä osoitekortista.
Jos teet palautuksen uudessa pakkauksessa, ilmoita palvelutiskillä 988-alkuinen lähetystunnus.
Emme hyväksy meille muilla tavoin (esim. postiennakko, tavallinen postipaketti) lähetettyjä palautuksia.
Kohtuullisien palautuksien käytäntö
Ajattelemme ympäristöä ja jotta voimme jatkossakin tarjota kilpailukykyisiä hintoja sekä hyvää asiakaspalvelua, teemme jatkuvaa työtä vähentääksemme turhien palautuksien määrää. Suurin osa asiakkaistamme tekee kohtuullisesti palautuksia, mutta joskus huomaamme asiakkaan tilaavan ja palauttavan toistuvasti merkittävän määrän tuotteita tai väärinkäyttävän asiakaspalautusjärjestelmäämme. Edellämainitusta syystä johtuen saatamme joskus joutua peruuttamaan tilauksen tai rajoittamaan maksutapoja ilman eri ilmoitusta. Jos edellämainittu rajoitus tapahtuu kohdallasi ja olet sitä mieltä, että olemme tehneet virheen, ole meihin yhteydessä, jotta voimme käydä asiaa läpi.
Reklamaatio
Asiakkaan velvollisuus on tarkistaa tilauksen sisältö, tuotteiden kunto ja vastaanotettu kappalemäärä huolellisesti heti, kun tilaus on vastaanotettu.
Mikäli tilauksessa on toimitettu väärä tuote, väärä tuotteiden määrä tai tuotteessa on virhe, tulee siitä ilmoittaa viipymättä Jills.fi:lle joko:
- kotisivujemme palautelomakkeella
- sähköpostilla (asiakaspalvelu@jills.fi)
- puhelimitse (puh. 020 734 3940, ark. 9:00-15:00)
- whatsapilla (puh. 040 353 7771)
Saat asiakaspalvelultamme ohjeet reklamointiin.
HUOM! Älä lähetä tuotetta meille takaisin, ennenkuin olet saanut asiakaspalvelulta ohjeet reklamointiin.
Mikäli tuotteessa on virhe liitä sähköpostiin mukaan kuva vaurioituneesta tuotteesta siten, että koko tuote näkyy kuvassa ja vaurio on selvästi nähtävissä.
Huomioithan, että reklamaatio-oikeus ei kata:
- käytössä syntyneitä kengänkärjen tai koron vaurioita
- tuotteen käyttötarkoitukseen sopimattomasta tai liiallisesta käytöstä aiheutuneita vaurioita
- hien tms. aiheuttamia vaurioita tai värjäymiä
- asiakkaalle vääränkokoisen tuotteen rikkoutumista (esim. joustamaton ohut materiaali ratkeaa venymisen vuoksi sivusaumoista)
- normaalia uuden kankaan aiheuttamaa värinpäästöä (esim. uudet farkut värjäävät sukat sinisiksi)
- tuotteen käytöstä tai vääränlaisesta pesusta/käsittelystä johtuvia vaurioita
- keinokuituja sisältävän tuotteen käytössä aiheutuvaa nukkautumista
- neulostuotteisiin käyttöönoton jälkeen ilmestyneitä langanvetoja
- ulkoisten tekijöiden, kuten tuotteen käytöstä aiheutuvan hankauksen, kulutuksen, terävien esineiden tai kemikaalien aiheuttamia vaurioita
- tuotteen mallista tai materiaalista johtuvaa epämukavuutta (esim. rakot, hikoilu, hiertäminen, epäsopivuus, istuvuus)
- yksittäisiä langanpätkiä (yleensä saumakohdissa), jotka ovat helposti leikattavissa pois ilman tuotevauriota
Kuluttajaneuvonta
Jos kaupasta tulee Jills.fi:n ja kuluttajan kanssa erimielisyyttä eikä erimielisyyttä saada ratkaistuksi osapuolten välisillä neuvotteluilla, kuluttaja voi saattaa asian kuluttajariitalautakunnan ratkaistavaksi (www.kuluttajariita.fi). Ennen asian viemistä kuluttajariitalautakunnan käsittelyyn kuluttajan tulee olla yhteydessä maistraattien kuluttajaneuvontaan (www.kuluttajaneuvonta.fi).